Ajaxfan stuurt open brief naar Van der Sar

AMSTERDAM – Directeur marketing Edwin van der Sar heeft maandag een open brief ontvangen van een Ajax-supporter. Aanleiding is de verhoging van de kosten voor seizoenkaarthouders in de Amsterdam ArenA. Ajax zou jarenlang te lage prijzen hebben gehanteerd voor de seizoenskaarten en daarom nu de prijzen verhogen. 

In de brief laat de supporter weten dat een flink aantal supporters vanaf volgend seizoen niet meer op de tribune zal zitten. Het betreft volgens hem fans die al meer dan 25 jaar de club uit de hoofdstad steunen.

De zichtbaar teleurgestelde fan hoopt dat de prijsverhoging van Ajax een 1 aprilgrap is. Mocht het om een 1 aprilgrap gaan, noemt de supporter deze grap ‘nog slechter dan het voetbal van Ajax 1’.

Lees hieronder een gedeelte van de open brief van de supporter:

Beste Edwin van der Sar,

Haha, je bent me er wel eentje hoor! Of was de brief die een aantal kennissen van mij uit jouw naam ontvingen geen vervroegde 1 aprilgrap? Zeg me alsjeblieft dat het een 1 aprilgrap was, Edwin. Kijk, als je een makkelijk slachtoffer zoekt voor een practical joke dan ben ik je perfecte slachtoffer. Ik trap namelijk net zo makkelijk in een slechte 1 aprilgrap als in een grote hoop hondenstront waar iedereen overheen stapt. (…).

Maar ter zake: in de brief die mijn vrienden (seizoenkaarthouders in de vakken 117 t/m 122) vandaag ontvingen stond een zeer aanzienlijke verhoging van hun seizoenkaart vermeld. Zo is het de bedoeling dat een vriend van mij uit vak 117 (hoekvak) ineens geen 385 euro gaat betalen voor zijn jaarkaart maar 475. En een andere vriend gaat ineens van 507 euro naar 650. Ik zit zelf achter de goal op Noord, dus de verhoging treft mij niet, maar daar gaat het niet om.

Ik snap best dat jij genoeg geld hebt, maar voor mensen die veel minder geld hebben dan jij (ik schat een slordige 99,9% van de seizoenkaarthouders, maar misschien ook wel meer) is dat nogal een forse verhoging. En al hebben die mensen wel genoeg geld: een dergelijke verhoging is nogal buitenproportioneel. Ajax ziet zichzelf als een product en zijn supporters als klanten. Welnu: het product neemt jaarlijks in kwaliteit af, met dit seizoen als treurig dieptepunt. Dan is het tamelijk schunnig om van een aantal van die ‘klanten’ te vragen om fors meer voor dat product te betalen. (…)

Wij zijn supporters van onze club en zonder supporters bestaat er eenvoudigweg geen club. Dat realiseer je je wel, hoop ik.

Dan kun jij zeggen: ‘Nou, dan rotten ze toch lekker op? Voor elke sukkel die de verhoging niet wil betalen hebben we tien rijke patsers uit ‘t Gooi die het wel willen betalen!’ Nou, Edwin, ik zal je zeggen dat ik al flink wat mensen heb gehoord die dus ook daadwerkelijk op gaan rotten. Mensen die al 25 jaar of langer naar ‘hun’ Ajax gaan, maar die zich niet als een sukkeltje door Ajax leeg laten trekken en die nu met bloedend hart hun kaart opzeggen. Ik heb het over mensen die nog voor jou hebben gejuicht in De Meer, in het Olympisch, in Wenen en zelfs in Tokio. (…)

Edwin, misschien maak ik me nu veel te druk. Wil je woensdag alsjeblieft, met dat olijke hoofd van je, op de Ajax-site zeggen: “1 APRIL!! KIKKER IN JE BIL!!! HET WAS MAAR EEN GEBBETJE!!! HAHAHA!!!”

Dan ben ik ten eerste blij dat onze club niet echt de beste van Blaricum, Aerdenhout en Wassenaar wordt. En ten tweede ben ik blij dat er dan nog een soort van humor in onze club zit. Al zou de eventuele grap nog slechter zijn dan het voetbal van Ajax 1. Kom op Edwin, zeg het alsjeblieft woensdag. En anders wordt onze nieuwe supportersyell: ‘Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Duurste!’ Met een lekkere kakkerige Gooise ‘R’.

Met vriendelijke groet,

Rodney 

Geef een reactie

