‘Ik wil nooit meer horen dat Nederland lelijk is’

Het timelapse-filmpje van Stef Kwinten dat viral gaat en al meer dan 10.000 keer is bekeken op Youtube, is het eerste deel van een driedelige timelapse-serie. Kwinten filmde vier maanden lang de Nederlandse natuur met zijn camera. Hiermee wil hij aan ons volk laten zien dat wij een prachtige natuur hebben. “Je moet verder kijken dan je normaal doet en accepteren wat er allemaal om je heen is.”

“Ik heb vierenhalve maand aan beelden geschoten. Je bent voor een shot van vijf seconden ongeveer ander halfuur uur bezig. Ik verveel me nooit tijdens het filmen, ik geniet van de natuur. Er is eigenlijk niks fijner”, meent de pas 17-jarige Kwinten. Het idee is dat Dutch Skies een driedelige serie wordt. In het eerste deel waren oude molens terug te zien. In het volgende deel komen tulpenvelden. “Maandag start ik met filmen van het tweede deel. Ik wil alleen maar de natuur laten zien, ook al zijn er in Nederland veel gebouwen.”
http://s24.photobucket.com/user/PT8/embed/slideshow/
Omarmen
“Ik wil nooit meer van iemand horen dat Nederland lelijk is na het zien van mijn timelapse”, zegt Kwinten. “Met mijn filmpje wil ik mensen enthousiast maken. Ze moeten de Nederlandse cultuur omarmen. Ik kickte zelf alleen maar op bergen en vond Nederland maar saai, na deze video kan ik toch wel zeggen dat Nederland toch wel een hele mooie natuur heeft.”

Het begon als hobby, maar de student aan de Sintlucas in Eindhoven krijgt na dit filmpje steeds meer opdrachten binnen. “Ik doe het nu twee jaar en op school leren we eigenlijk alleen maar hoe we websites maken. Fotografie en filmen heb ik mezelf aangeleerd. Dat is wel mooi te combineren met mijn website. Het liefst wil ik bij National Geographic werken, maar ik laat alles maar gewoon over me heen komen.”

Dutch Skies from Guilty on Vimeo.

Geef een reactie

